Algemene voorwaarden

 

Algemene Voorwaarden Schuimwinkel.nl B.V.


Inhoudsopgave:


Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van
    zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van
    beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de
    ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een
    reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings-en/of
    afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer
    in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan
    op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie
    van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de
    bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten
    op afstand aan consumenten aanbiedt;
  8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van
    een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand
    van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst
    uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
    communicatie op afstand;
  9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
    gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en
    ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 -Identiteit van de ondernemer

Het Polyetherpaleis, handelend onder de naam: Schuimwinkel.nl B.V.
Vestigingsadres: Beeklaan 190, 2562AR DEN HAAG
Bezoekadres: Newtonstraat 403, 2562KM DEN HAAG
Telefoonnummer: 085-1305 663 bereikbaar van dinsdag t/m zaterdag van 9:00
tot 17:00uur
E-mailadres: https://www.schuimwinkel.nl
KvK-nummer: 70332754

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant
vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
- de beroepsvereniging of
- organisatie waarbij hij is aangesloten;
- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar
deze is toegekend;
- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en
aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand
    tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van
    deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
    Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden
    bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo
    spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische
    weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze
    dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden
    opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet
    mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
    worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
    elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van
    de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen
    worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en
    derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in
    geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
    toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende
    gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
    consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
    afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is
    wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het
    aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
    daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de
    ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor
    communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van
    de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere
    grondslag dan
    het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op
    welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de
    door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren
    en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
    worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
    waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan
    raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
    duurtransactie.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
    stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod
    en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst
    van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze
    aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de
    overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van
    de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
    webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
    ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen
    of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede
    van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord
    aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond
    van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te
    gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren
    of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op
    een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager, meesturen:
    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument
    met klachten terecht kan;
    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
    herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding
    inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
    ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de
    uitvoering van de overeenkomst;
    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst
    een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.
  7. Wij verwerken alleen persoonsgegevens voor mogelijke vragen van uw
    zijde, voor het verwerken en bezorgen van bestellingen, en om offertes te
    kunnen opmaken. Lees meer over uw privacy in ons privacy beleid. U kunt
    ons altijd benaderen voor het wijzigen of laten verwijderen van uw
    gegevens door een e-mail te sturen naar mail@schuimwinkel.nl.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14
    dagen. Wij zullen uw betaling dan binnen 14 dagen aan u terugbetalen.
    Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
    door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan
    de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. Na deze periode
    heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.
    Vervolgens zullen wij uw aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten)
    Terug storten. Alleen de kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen
    rekening. Indien u maatwerk besteld heeft kunnen we uw bestelling helaas
    niet terugnemen.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
    product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken
    of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het
    product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik
    maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien
    redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de
    ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte
    redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten
    minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de
    overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
    richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de
    levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 -Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten
    hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit
    bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de
    terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
    zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt
    slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor
    het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig
    specificaties van de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
    waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en videoopnamen en computersoftware waarvan de consument
    de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
    verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
    begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen
    van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële
    markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen
    aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke
    regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen
    heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met
    ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
    btw.
  6. Indien u als buitenlandse zakelijke klant met geldig btw-nummer wenst af te rekenen zonder btw, dient u zich voorafgaand aan de aankoop te registreren via het zakelijke klantformulier. Bestellingen die zonder deze registratie worden geplaatst worden belast met het in Nederland geldende btw-tarief.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/ofdiensten voldoen
    aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
    redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum
    van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
    bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
    ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
    normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
    niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op
    grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij
    het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
    en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
    kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
    voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met
    bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere
    leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt,
    of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
    uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de
    bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht
    om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele
    schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het
    bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
    binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
    ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te
    stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze
    worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende
    artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van
    een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een
    vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aa
    ngegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
    daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
    van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van
    ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
    en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit
    daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de
    bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 3. De
    consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    - te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
    bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    - tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    - altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
    heeft bedongen.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan
    van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een
    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
    nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene
    voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden
    bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen
    enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende
    bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft
    plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
    behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de
    consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer,
    nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht
    een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
    ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht
    van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig
    antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
    geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de
    ondernemer.
  6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
    ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos
    vervangen of repareren.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van
    toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager.